Burlin Spotify Twitter Facebook Instagram

För de av er som av någon anledning vill ha mer: Burlins Jävla EP och andra diverse ljud på Soundcloud dessutom finns jag på Facebook, Instagram och Twitter!

6 maj 2010

"Pulserande skit, importeras hit"

Japp, citat. Detta kommer från en låt av ett band som heter Totalitär och raden från en låt som heter Äcklets bastillion.
Den handlar såklart om USA och allt skräp som tar sig över hit, till oss - trygga, lilla Sverige.

Har ni någonsin kikat på Jerry Springer? Inte? Då ska jag med glädje berätta!
Jerry Springer är något av vad man kan kalla för en "Talkshow", fast det liknar nog mer som exempelvis MMA för hillbillys. Kontentan av hela upplägget är: Det bjuder in en gäst som vill "berätta något stort" för en familjemedlem, flick- eller pojkvän etc. De får sitta framför en krigslysten publik och tvätta sin byk offentligt. Byken består ofta av att tex en kille vill berätta för sin tjej att han har haft trekant med hennes mamma och hennes son eller något i den stilen. Mycket smakfullt. Sen när de börjar gråta, skrika och kasta stolar så tar de in den personen hela dilemmat handlar om för sparkar, massor med cencurerade svordommar och ännu flera stolar. Medan detta händer skriker publiken i full exstas "Jerry, Jerry, Jerry". Så här håller det i stort sett på i en timme sen är det slut. Jag har sett en del program och är man utled och inte har något att kolla på, visst, det funkar men inte som underhållning, snarare något som får tiden att gå.

Ett annat program nu, X-effect. Detta program går ut på något så fruktsansvärt jävla uselt att jag blir förbannad bara genom att skriva om det!
Det vi får se är två skilda par som åker på vad de tror ska vara en romantisk Weekend. Killen i ena paret och tjejen i det andra har en gång i tiden haft ett förhållande men nu gått vidare och hittat en varsin ny partner.
När de två paren hamnat på hotellet så paras "exen" ihop i ett rum och de ovetande nya respektive till dem får bo på ett annat hotell och se och höra vad de andra två gör. Till exempel så lyser en röd lampa om exen skulle röra vid varandra, samt får de se valda klipp på en monitor och då oftast när exen mer eller mindra har fetsex i jacuzzin. Efter att ha fått se sina respektiva hångla upp sina ex och Gud vet allt så får de tillslut träffas och välja vem de vill fortsätta träffa. Sen är det slut.
Hade jag fått välja åt dem hade svaret alltid varit ett skarpladdat hagelgevär, men jag är varken jury eller domare, tyvärr!

Nu till mat:

McDonalds. Finns tamejfan överallt idag och är något av en farsot mer än ett bra matställe.
Ok, man får maten fort och det är inte jättedyrt men helvete vad dåligt det är. Varför vi äter är är bara för att 79% av oss Svenskar är så jävla amerikaniserade att vi inte ens tänker på det.
Jag äter där så lite som möjligt, men det händer och V A R E N D A gång så så skäms jag och har dåligt samvete. Bulemikervarning på mej men snarare så att jag vill slita av mig huvudet och skrika åt mig själv att tänka och för Guds skull aldrig äta på detta hak igen! Varför jag skäms är på grund av att efter jag har ätit så ser jag framför mig hur en stor, fet och flottig Cowboy-miljardär sitter och hånskrattar medan han räknar en fet sedelbunt. Därför skäms jag!

Skulle jag orka och ha tid och lust skulle detta inlägg bli längre än Bibeln, Koranen, Toran och Veda-skrifterna tillsammans så jag sätter punkt här!

Ät mer skräpmat och se mer skit-tv så kommer vi gå under mycket snart!
Vår framtid vilar förmodligen i händerna på en stor, fet och flottig Cowboy-miljardär som sitter och hånskrattar medan han räknar en fet sedelbunt som ständigt växer av vår egen dumhet!

/burlin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar