Burlin Spotify Twitter Facebook Instagram

För de av er som av någon anledning vill ha mer: Burlins Jävla EP och andra diverse ljud på Soundcloud dessutom finns jag på Facebook, Instagram och Twitter!

14 juli 2015

Författarerfarenheter #1

Nu är man ju alltså författare! Jag skriver och donar rätt mycket just nu och då har jag kanske nämnt att jag är med i ett projekt där jag och över tjugo andra författare skall skriva sju noveller vardera, en för varje dödssynd, och de kommer att ges ut innan jul. Alltså, sju novellantologier och jag kommer ha med en novell i var och en av dessa!

Gällande de sju dödssynderna så har det varit deadline att lämna in en novell, från den första i varje månad sedan mars (om jag inte missminner mig). Jag har skrivit klart SEX av dessa och är förbannat nöjd över hur bra det faktiskt blir! Jag är såklart väldigt nyfiken på hur det kommer se ut, hur det kommer att kännas och, framförallt, vad de andra författarkollegorna skrivit om?! Det ska bli ohyggligt intressant att se vart det landar, om någon gillar det man skrivit och så vidare!

Just nu skriver jag dock på något helt annat! Jag fick via den eminenta författarinnan Birgitta Backlund, reda på att förlaget Popup publishing har en novelltävling under temat Skräck! Jag har visat intresse och meddelat att jag vill delta, vilket jag nu också kommer göra! I det här fallet är det lite svårare kan jag tycka, då allting har väldigt tydliga riktlinjer om att det i alla noveller skall kretsa kring ett hus från 1600-talet. Det är dock sjukt spännande med lite nya utmaningar så att man får kicka igång rosthögen i skallen, jag är alltså väldigt taggad!

För er som vill delta i denna tävling bör läsa om hur på länken!

Ha det bäst!
Kärlek & respekt
 
 /burlin
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar