Burlin Spotify Twitter Facebook Instagram

För de av er som av någon anledning vill ha mer: Burlins Jävla EP och andra diverse ljud på Soundcloud dessutom finns jag på Facebook, Instagram och Twitter!

21 maj 2010

burlin.nu och lite annat

Kära vänner! Äntligen har man ett eget hem, ett namn, ett fort, en helt egen grotta under namnet burlin.nu!

För er som redan läst några inlägg och sett hur hemsidan/bloggen ser ut så finns det egentligen inga direkta överaskningar. Skillnaden är namnet och det är ju mitt trademark - mitt arv! Därför är det alltså bara burlin.nu som gäller och allt annat är bara ovidkommande krimskrams som nu är bortopererat!

Burlin-EPn är snart färdig, omslaget är i stort sett klart och det sista som återstår är bara lite småfix! Ni har aldrig fått sådan svensk hiphop, så gratis och så jävla genomarbetad och välproducerad som den ni får av mig och producent Nikodeamus!
Vänta bara lite till, ni kommer inte att bli besvikna!

Nu till något helt annat!
Sommaren är ju här, som ni alla säkert både tacksamt märkt och uppskattat! Ett glas vin eller en kall öl efter jobbet är ju inte småpotatis för en vanlig knegare, det är fan himmel!
"Fröken, kan jag få en rund till, tack!". Det är bara att köra!

Det som också kommer med sommaren är mindre kläder, både på gott och ont!
Jag har då såklart en nyligen självupplevd "ont-anekdot" att bidra med från dagens mys i parken med familjen burlin och lite vänner!

Vi satt några stycken på filtar med sallad, lite dricka och glatt humör, omringade av några då barnvagnar och picknick-packade strandväskor.
Jag står och röker en liten sommarcigarett vid gångvägen och kikar på lite folk som firar in sommaren på sina egna individuella sätt!

Förbi mig lallar helt sonika ett par unga damer i 16-årsåldern. Jag lägger extra märke till en av dem som har en extremt kort jeanskjol och ett linne hon dragit upp över magen. Hon hade dessutom knäppt upp de två översta knapparna i kjolen så man lätt såg hennes bikinitrosa.
Det såg förjävligt ut! Snacka om att försöka objektifiera sig själv, vilket jag tycker är enormt jävla korkat!
Har lite svårt för det där med att folk får välja saker och ting, tex hur man klär sig, efter sitt eget huvud.
Allting borde såklart styras av staten! Då skulle vi alla gå, trista och grå och så fick jag slippa irritera mig på småsaker.

Hursomhelst, sekunden efter jag sett henne och hennes lilla kompisgäng gjorde jag en liknelse som jag även dokumenterade.
Så jag avslutar detta blogginlägg med bilden och sen får ni dra era egna slutsatser!





Fred!

/burlin


- författat på burlins mobila enhet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar