Burlin Spotify Twitter Facebook Instagram

För de av er som av någon anledning vill ha mer: Burlins Jävla EP och andra diverse ljud på Soundcloud dessutom finns jag på Facebook, Instagram och Twitter!

17 april 2010

Världens äldsta yrke är förmodligen inte prostitution

Och redan nu erkänner jag att titeln är ren lögn. Jag hade en tanke när jag skrev den och även ett syfte. Världens äldsta yrke, enligt min tankegång, skulle alltså ha varit författare, eller historieberättare. Det borde ju vara så eftersom innan vi får ligga över huvudtaget så brukar det sedvanligt gå till så att man drar någon form av historia för att få bytet på fall. Även förr i världen. Jesus berättade historier och vad du än tror så fick han nog sig ett nyp då och då. Jag vill inte trampa på några tår här så jag tar ett annat exempel: tänk er en riddare runt ett bord, inte nödvändigtvis ett runt bord, och det är klart han ökar på antalet fiender han dödat eller slagsmål han vunnit för att få kvinnset att ställa ner brickan med starkt och ta sig en svängom i sänghalmen! Så visst, historieberättaren kom före den prostituerade!
Men nu ska jag komma till varför det sprack redan vid titeln. Jo, eftersom vi alla prostituerar oss, varje dag men på olika sätt. Har du ett jobb så gör du ju vissa saker för att tjäna pengar och många gånger genom att spela en roll som inte är du. Och få betalt för det! Därför sprack det, så I rest my case
och blundar för min blunder. Ha en trevlig helg och om du säljer något, låt det aldrig vara din själ!

/burlin

- författad på burlins mobila enhet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar