Burlin Spotify Twitter Facebook Instagram

För de av er som av någon anledning vill ha mer: Burlins Jävla EP och andra diverse ljud på Soundcloud dessutom finns jag på Facebook, Instagram och Twitter!

6 april 2010

Varje gång jag baktalar kryssmyntar jag skitsnack

Nu har jag börjat skriva, men på tok för sällan och förmodligen på tok för mycket. Alla som känner mig skulle nog gladeligen skriva under på att jag faktiskt är en ordbajsare av rang! Hur som, skit ska skit ha sa vi väl? Skämt å sido, jag skriver bara och ni får själva sålla hur mycket ni vill.
Nu på fredag ska jag och Stefan ÄNTLIGEN spela in sista låten till min Burlin EP. Nästan lite samma tema, ordbajsande om hur galen man är, fast såklart har man brett på lite för att texten inte ska bli jävligt vardaglig, för alla är vi konstiga på våra egna små sätt. Sinnesstämning. Ja, det är låtnamnet alltså. En speciell mörk och lagom skev sinnesstämning. Men just den texten (laddar upp en bild av texten eftersom jag inte orkar skriva ner den) rann inte bara ur mig, som texter och dikter brukar göra, utan den kom stötvis. Som en jävligt seg biljardkväll med för mycket öl. Någon annan som får skrivkramp ibland? Det dyker upp ett par rader och sen tar det bara stopp. Man kan ju knappt skriva en matlista om man hamnat i en sån svacka! Men ju mer jag läser, lyssnar på radio och ser tv och folk, ökar sakta men säkert aktiviteten och tillslut börjar kugghjulen processa alla intryck och blandar ihop det till en svart gegga av potentiellt material till någon form av text. Jag kan nog inte förklara det bättre. Skriv en rad själv, era sjuka jävlar så man får något att jämföra med!
Här kommer bilden till Sinnesstämning, hoppas den går att läsa på datorskärmen, annars får ni vänta tills plattan e klar och upplagd här! Jag återkommer.



/burlin

- författat på burlins mobila enhet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar