Burlin Spotify Twitter Facebook Instagram

För de av er som av någon anledning vill ha mer: Burlins Jävla EP och andra diverse ljud på Soundcloud dessutom finns jag på Facebook, Instagram och Twitter!

16 februari 2011

Det allmänna medvetandets bakgård

Det var ett satans tramsande om hyresrätter i innerstaden, samtidigt ligger folk sjuka och hjälplösa, barn och ungdomar får agera verbala och fysiska slagpåsar för de förkrympta själar som måste kliva på andra för att kunna känna sig viktiga i dagens värld!

Världen har sina kratrar, formade av becksvart historia och mänskliga faktorer. Jorden snurrar och de som spinner med i denna nedåtgående spiral, stolt viftande på förödelsens fana är sluga politiker, pennalister, maktgiriga pengavisionärer och de odödliga krigsherrarna som finns i både stor och liten skala både internationellt och lokalt!

Jag mår fan illa av att matas med hur alla vill bortförklara uppenbara "brott" mot både moral och medmänniskor! Jag vill inte höra mer om hur barn blir slagna till graven av bittra föräldrar och hur det säljs knark till barn på dagis!

Det som möjligen var bättre förr var just det att det inte fanns lika breda kanaler att sprida skit på som det gör idag! Vi kan få tag i vad vi vill samtidigt som vi gör vad vi vill medan samvetet och förnuftet drunknat i duschen.

Du har ett ansvar, precis som jag! Vi kan inte förändra hela världen men vi kan försöka påverka vår närmaste omgivning genom att berätta vad vi ser: stoppa mobbing, överfall, skriva, publicera, sprida och förhoppningsvis stoppa uppenbara övergrepp!
Det får vara slut nu! Fredrik har mycket att göra och jag hoppas att han sover gott med tanke på allt det som han trots allt aldrig kommer att (kunna) förändra!

Min fråga till Dig som läser detta är: Kan Du sova gott om natten eller kunde du ha förbättrat något för någon annan än dig själv?

/burlin

- Författat på burlins mobila enhet

Location:Enköpingsvägen,Järfälla,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar