Burlin Spotify Twitter Facebook Instagram

För de av er som av någon anledning vill ha mer: Burlins Jävla EP och andra diverse ljud på Soundcloud dessutom finns jag på Facebook, Instagram och Twitter!

6 september 2010

Gränsland

Jo, nu ligger man i gränslandet (OBS, läs gräns-landet!) mellan måndag och tisdag.
Jag borde ha somnat i god tid för flera år sedan men en invand dygnsrytm är helt plötsligt en livsstil.

Det man sett ute på gator och torg, eller egentligen, vart man än befinner sig är alla dessa fula jävla valplakat (affischer, posters etc)!
Jag vet att partierna vill nå ut till ALLA men är det någon som vet med sig att de röstat enkom för att de såg ett specifikt valplakat?! De får hur som helst mig att tänka på när cirkusen är i stan (bokstavligen talat) och plakat och stora, färglada skyltar sätts upp för att absolut ingen skall kunna missa den!
Det jag tänkte på idag när jag satt i trafikköer, på väg hem ifrån vår stolta huvudstad och med blicken fäst på en hög ljuslykta som formligen var begravd under Reinfelds leende valplakat, det var tanken på allt skräp som blir kvar av dessa desperata valplakat när regnet härjat hela hösten och valet sedan länge är över. Är det Miljöpartiet som tvingas kliva in och städa upp för att visa var de står i alla lägen?! Tror Inte det. Vi kommer nog aldrig få se Maud, Mona eller Fredrik efter vägarna iklädda overaller med reflexer i full färd med att sopa upp resterna av alla partiers överflöd av pappropaganda!

Men jag har det bra! 19 september är bara ett datum, precis som första januari år 0 och även dagens datum som alldeles nyligen klev över tröskeln till den 7 september 2010.

Jag har insett att jag inte har någon press på mig om jag inte vill pressa mig själv. Hemsidan, alltså här - bloggen, den skriver jag ju i när lusten faller på, om jag anser att jag behöver skriva av mig.
Det enda som jag inte har full kontroll över och som känns enormt högprioriterat är behovet av en större lägenhet!
Jakten är igång men insikten om att bostadsrätter är sjukt översaltade i pris, samt att bankerna kräver att man är en mindre oljeshejk för att ens få lov känna doften av ett lånelöfte, gör saken lite knivig.
Press och massa motstridiga tankar. Kanske blir det en större hyresrätt men fan, man vill ju betala av till sig själv och ha möjlighet att äga en lägenhet!
Nåväl, det löser sig!

Nu har ena ögat somnat så jag ska nu försöka att natta även det andra! Sov så gott, ni som kan och ni som kan men inte vill - skaffa ett jobb!

Utomparlamentariska natthälsningar!

/burlin

- Författat på burlins mobila enhet

Location:Götgatan,Norrtälje,Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar